Verlotingen

Als het niet binnen het budget past om iedere klant een presentje te geven, dan is een verlotingsactie of prijsvraag een goed alternatief. Op die manier beloon je een kleine groep met een groter cadeau, maar laat je wel aan je hele klantenkring zien dat je aan ze denkt.

Het is van belang om prijzen te verloten die relevant zijn voor de doelgroep en waarvan men hebberig wordt. Alleen op die manier bereik je de meeste impact. Een elektrische fiets voor gepensioneerden, de nieuwste iPhone voor jongeren, een jaarabonnement op VTWonen voor klanten van een makelaar.

Daarnaast is de ‘verpakking’ van belang: geef aan waarom je de prijzen verloot of de prijsvraag uitschrijft, zet de te winnen producten prominent in de uitingen en zorg voor genoeg contactmomenten via e-mail, post en social media. En een terugkoppeling, bijvoorbeeld een foto van de blije winnaars, is een must, aangezien je dan aan je klanten laat zien dat je de prijzen ook daadwerkelijk weggegeven hebt.

Terug naar alle voorbeelden >>