Klantonderzoek

De tevredenheid en loyaliteit van klanten is een belangrijke graadmeter voor de kwaliteit van de organisatie. Inzicht in de klanttevredenheid kan eenvoudig worden omgezet in concrete verbeteringen van de dagelijkse dienstverlening. Met behulp van een klanttevredenheidsonderzoek kan dit inzicht worden verkregen. Door behalve de tevredenheid van klanten over verschillende zaken ook het belang ervan in kaart te brengen, wordt eveneens duidelijk welke aspecten de meeste aandacht verdienen. Uiteindelijk geeft het klanttevredenheidsonderzoek inzicht in de wijze waarop de klanten de kwaliteit van de organisatie in zijn totaliteit ervaren.

Een bekend voorbeeld van een klantonderzoek is de Net Promoter Score (NPS). In dit onderzoek wordt er gevraagd in welke mate klanten het bedrijf aan zouden bevelen aan hun omgeving. Hiermee wordt de vraag beantwoord in hoeverre uw dienstverlening/producten de moeite waard zijn om aan anderen te vertellen. Kijk voor meer informatie over dit klantonderzoek hier.

Terug naar alle voorbeelden >>