Cross-sell actie

Uw klanten bedanken voor hun trouw en ze meer bij u laten besteden gaan prima hand in hand. Een mooi voorbeeld van een cross-sell actie is het voordeelmenu van McDonalds. U wilt een hamburger bestellen, maar de kassamedewerker wijst u erop dat u voor een paar euro meer ook een bakje frites en een frisdrank erbij krijgt. En uiteraard is dit voordeliger dan de producten los bestellen. Een win-win situatie: de klant krijgt meer waar voor zijn geld, de ondernemer genereert een hogere omzet.

Het is dus belangrijk om het aanbod zo te brengen, dat de klant het gevoel krijgt dat hij gewaardeerd wordt en beloond wordt voor zijn trouw. Stel u heeft een tennisschool. In de zomer geeft u tennisles. Ook het geven van conditietraining heeft u in het assortiment. Niets is makkelijker dan de klanten van de tennisles een aanbod te doen voor het volgen van de conditietrainingen. Uiteraard ontvangen ze een mooie korting als ze zich inschrijven. En soms is het lucratief om te zoeken naar producten die aansluiten bij uw standaard aanbod. Koop bij de groothandel een partij tennisrackets en biedt deze met een korting aan aan uw klanten. Doordat u inkoopkorting heeft ontvangen, maakt u ondanks de gegeven korting wat extra winst en nog belangrijker, zorgt u met deze actie voor tevreden klanten.

Loyalty King werkt een dergelijke actie graag voor u uit. We bedenken het juiste aanbod, de perfecte manier van aanbieden (online/offline) en regelen de uiteindelijke uitwerking.

Terug naar alle voorbeelden >>